ru en cz

Jsme specializovaným Brzdovým centrem – pracovištěm pro podvozkové a brzdové systémy moderních vozidel. Provádíme výměny brzdových kotoučů, výměny brzdových destiček, brzdičů, opravy i repase ostatních brzdových dílů včetně souvisejících komponent jako jsou ABS, senzory podélného a příčného zrychlení atd. Opravu brzd provádíme zpravidla v rámci jednoho dne.

OPRAVA BRZD I BEZ OBJEDNÁNÍ

Výměna brzdových destiček technikem foto

Výměna brzdových kotoučů

Kotouče se mění, když jsou sjeté (opotřebené) pod úroveň danou výrobcem. Servisy šířku kotoučů měří mikrometrem. Na okrajích kotoučů nesmí být hrana, kotouč nesmí být popraskaný, zfialovělý atd. V těchto případech je důležité kotouče vyměnit. Všeobecně zažitou samozřejmostí je, že když se mění kotouče, dávají se i nové destičky. Je to z důvodu využití maximální brzdné plochy.

Oprava brzd, výměna brzd, repase – volejte technika Aleše Kaisera na čísle 777 612 763 nebo pište na ales.kaiser@autoservis-garant.cz

Aleš Kaiser přijímací technik Autoservis GarantAleš Kaiser
Přejímací technik
Mob: 777 612 763
technik@autoservis-garant.cz

Test brzd na zkušebně

Profesionální servis, který se zabývá výměnami brzd, by měl disponovat válcovou nebo deskovou zkušebnou brzd pro měření souměrnosti a účinnosti brzd. Jedině tak si ověříte, které kolo brzdí jakou silou a jestli je souměrné vůči druhému, aby nedocházelo ke smyku na mokrém povrchu nebo na sněhu. Autoservis Garant používá deskovou zkušebnu brzd německého výrobce HEKA. Ke každému měření Vám vždy dáme podrobný protokol testu brzd, kde naleznete všechny podrobné informace o brzdné síle a souměrnosti brzd.

Test brzd na válcovněJak často měnit brzdové destičky?

Neexistuje žádný pevný interval, kdy by se měly měnit brzdy. Je to velmi individuální. U destiček platí, že jejich tloušťka nesmí být tenčí než 2,5 mm (od kovové opěrné desky). Popraskaný, separovaný, spálený a vydrolený třecí materiál je důvodem pro okamžitou výměnu destiček.

Cena brzdových destiček

Ceny brzd se významně liší podle typu, značky a výrobce. Rozdíly jsou velmi výrazné a to i v rámci jedné značky. Výrobci běžně dělají několik kvalitativních řad, takže od jedné značky výrobce (například Ferodo), můžete mít na jedno konkrétní auto i několik variant podle typu a kvality. Bohužel na trhu existuje i mnoho falešných dílů v krabičkách od originálních nebo značkových výrobců. Tyto výrobky obvykle bývají prodávány prostřednictvím e-shopů. Laik se v tomto jen s obtížemi vyzná. Jedinou obranou proti tomu je svěřit auto někomu, kdo má vaší důvěru, že vybere optimální poměr kvality i ceny a neobjednává brzdy po internetu, ale přímo od dodavatele na základě dlouhodobé smlouvy a spolupráce.

Brzdy, kotouče - autodíly fotoRepase brzdičů

Kromě výměny destiček a kotoučů by se správně měly pravidelně čistit i brzdiče a dosedací plochy kotoučů. Hlavní je čištění, promazání, rozhýbání brzdových třmenů a kontrola brzdičů. Toto je v servisech často zanedbáváno nejen u preventivních prohlídek brzd, ale i u výměn. Důsledkem je, že brzdič se správně nevrací, přilepí se destička ke kotouči a kola přibrzďuje. V Praxi toto pozorujeme u jednoho auta z deseti. Dalším následkem je samozřejmě vypálení kotouče (nachově fialová barva).

OPRAVY BRZD 777 612 763

Výměna brzdové kapaliny

Doporučuje se provádět preventivně přibližně každé dva roky, protože vstřebává vlhkost a ztrácí účinek. Brzdovou kapalinu kontrolujeme při každé garanční prohlídce. A to buď vizuálně její barvu a hustotu nebo bod varu (když je nižší než 170 °C , je nutné ji vyměnit). Výměna brzdové kapaliny bývá často zanedbávána, ale pro bezpečnost vozu je stejně důležitá jako kotouče, destičky a brzdiče.

vymena brzdove kapaliny Praha 3 - servisOpravy brzd

Oprava nebo výměna brzd byl vždy poměrně jednoduchý úkon, který si zvládla většina lidí provést sama. V posledních letech se ale vlivem konstrukční složitosti stává i tento úkon značně náročnější a často si s ním neporadí ani menší garážoví opraváři – a to zejména u novějších vozů, kde je potřeba používat k výměně brzd diagnostiku nebo jiné přípravky, které nejsou pro menší servisy dostupné. Stejně tak změření souměrnosti a účinnosti brzd je možné pouze na speciální zkušebně, kterou běžně servisy nemají. Po výměně brzd tak nejsou schopni změřit požadovaný výsledek – tedy naprostou souměrnost mezi levým a pravým kolem a brzdnou účinnost.

Oprava brzdových trubek

Brzdové trubky podléhají korozi, protože jsou obvykle na spodní části karoserie. Dají se opravit v části vedení nebo vyrobit zcela nové.

Výměna brzdových hadiček

Brzdové hadičky časem zpuchří a stávají se netěsnými, hrozí ztráta tlaku v brzdové soustavě, proto by při každé kontrole brzd měly být prohlédnuty i hadičky a případně vyměněny za nové. Opravy hadiček na moderních autech nedoporučujeme.

Kvalitní značky výrobců brzd

Mezi kvalitnější dodavatele jistě patří například tyto značky: ATE (Continental Teves), BREMBO, ZIMMERMANN, TRW, BOSCH, TEXTAR, FERODO, DELPHI, NIPPARTS, LUKAS, BENDIX atd. Existuje i mnoho dalších dodavatelů v různých cenových a kvalitativních úrovních. Pokud jde ovšem o brzdy, doporučujeme soustředit se na kvalitu a značku.

Výměna brzdových destiček v Praze - fotoIndikace opotřebení brzd

Modernější a vybavenější auta mají indikaci opotřebení brzd, která včas upozorní, když se destičky sjedou pod bezpečnou úroveň. Ale pozor, tato kontrola není všemohoucí. Snímá pouze opotřebení brzdových destiček, nikoli kotoučů. Z toho důvodu je vždy kontrola mechanika mnohem bezpečnější než spoléhání se na snímače v destičkách.

Časté závady brzd

Mezi časté závady patří kromě běžného opotřebení destiček a kotoučů i tzv. kopání brzd (zvlněné kotouče). Projevuje se tak, že při sešlápnutí brzdového pedálu cítíte vibrace zpět do nohy nebo do volantu a někdy se klepe celé auto. Čím vyšší rychlost, tím vyšší intenzita. Zkroucené kotouče je nutné vyměnit. Házivost kotoučů nebo nábojů lze změřit úchylkoměrem. Podle toho se pozná, jestli je špatný pouze kotouč nebo i náboj kola. Klasickou závadou je i pískání brzdových destiček, které může mít několik různých příčin

Opravy ABS jednotek

ABS je ve všech moderních vozech povinně už od výroby a musí být vždy funkční. Je to jeden ze základních bezpečnostních prvků. Závady ABS jsou ale bohužel stále častější. Výměny jednotek ABS bývají cenově náročnější, proto nabízíme ve většině případů našim klientům opravu, pokud je možná.

Kontaktní formulář

    Tento formulář je chráněn službou Google reCAPTCHA (Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky).

    Často hledáte: