ru en cz

Plnění a doplnění klimatizace novym chladivem 1234yf - Praha Plnění klimatizace Praha 3 Žižkov a Praha 10 Strašnice na počkání a bez objednání. Přijeďte ještě dnes k doplnění klimatizace Vašeho auta a nebudete zbytečně čekat. Plníme klimatizace pro všechny značky vozů a všechny typy chladiv, většinou R134a nebo 1234yf. Jsme specializovaný servis pro klimatizace s dvěma provozovnami v Praze. Kromě doplnění zajistíme i čištění klimatizace, případně opravu klimatizace.

Rovnou přijeďte a nebo se objednejte na doplnění klimatizace online nebo na tel: 777 612 763

Jak se plní klimatizace

Plně automatickým přístrojem odsajeme staré chladivo, čímž systém zbavíme mechanických nečistot a vlhkosti. Následně provedeme důkladnou vakuaci, která slouží k základní kontrole těsnosti a zbavení případných zbytků vlhkosti systému. Nakonec doplníme olej PAG, který je v systému rozptýlen v chladícím médiu a slouží k mazání klima kompresoru. Na přání je možné doplnit i UV kontrastní látku pro určení zdroje případného úniku chladiva klimatizace.

PLNĚNÍ KLIMATIZACE PROVÁDÍME NA POČKÁNÍ  BEZ OBJEDNÁNÍ!!!

Váš technik příjmu pro plnění klimatizace

Ondřej Janeček

Tel. 774998535

Ceník a cena plnění klimatizace v autě

Aktuální cena plnění klimatizace. Servis autoklimatizace vás vyjde na 2 350 Kč. (plnění klimatizace chladivem R134a)
Plníme i chladivo klimatizace 1234yf, které se dává do aut vyrobených přibližně od roku 2015-2016.

Plnění klimatizace – ukázka ze servisu

Plnění klimatizace – servis klimatizace

Klimatizace doplňujeme profesionálním automatickým přístrojem značky BOSCH nebo CTR ASTRA PLUS s programovatelnou dobou vakuování, automatickým vakuovým testem těsnosti, vstřikem oleje i UV barvy a plně automatickým dávkováním chladiva R134a nebo 1234yf. Ke každému doplnění klimatizace dostanete vždy podrobný protokol s množstvím odsátého a nově naplněného chladiva včetně množství oleje. Servis klimatizace provádíme i bez objednání a zpravidla na počkání. Plnění chladivem 1234yf je časově náročnější, proto pokud máte nové auto (obvykle od roku výroby 2015 a novější) s tímto typem chladiva, doporučujeme předem zavolat na číslo 777 612 763.

Doplnit klimatizaci někdy nestačí

Pokud v klimatizačním okruhu chybí chladivo, může se jednat buď o malý přirozený únik, který se po letech nedoplňování a zanedbané údržby projevil natolik, že okruh chlazení potřebuje doplnit. Častější ale bývá únik chladiva klimatizace z důvodu zvýšené netěsnosti, zpuchřelého těsnění, proklepané trubice, prodřené hadice atd. U všech těchto případů je nutné nejprve přesně zjistit zdroj úniku chladiva, přetěsnit ho a potom naplnit nové chladivo a olej PAG do chladiva. Pokud se toto neprovede, hrozí opětovný únik chladiva.

Všem klientům důrazně doporučujeme provést před naplněním klimatizace test těsnosti této soustavy. Netěsnosti totiž bývají časté hlavně u starších aut nad pět let stáří. Bohužel se projevují na různých místech v autě a některá místa bývají špatně přístupná, tedy náročná na kontrolu, vyžadující delší práci. Klima potrubí je vedeno od přední části, kde je klima chladič, podél motoru, až do interieru pod přístrojovou desku. Mezi těmito dvěma body je plno spojů, hadic, trubek, také funkční komponenty jako vysoušeč, chladič, výparník, klimakompresor, čidla, plnicí porty atd. Na kterémkoli z těchto míst může chladivo unikat. A protože se jedná o plynné skupenství chladiva, není vidět.

Proto je složité nějakou zběžnou kontrolou při doplňování klimatizace pečlivě zkontrolovat těsnost. Toto se musí provést jako samostatný úkon na výslovnou objednávku klienta. Pokud klient spěchá a na delší kontroly „nemá čas“ nebo do nich „nechce investovat“, hrozí riziko, že si způsobí škodu. Proto doporučujeme klientům, aby postupovali s rozvahou. Jestli chtějí podstoupit riziko a klimatizaci jen doplnit, nebo udělat vše správně, auto nám nechat na delší dobu a před naplněním klimatizace provést i zevrubnou kontrolu výše uvedených prvků. Za takovou práci jsme schopni dát plnou záruku na funkčnost a mít dobrý pocit ze správně provedeného řemesla.

Jako autoservis specializovaný na klimatizace máme letité zkušenosti s dohledáváním závad klimatizace, kontrolu úniku chladiva, netěsností klima okruhu. Díky specializovanému a citlivému vybavení na detekce plynových netěsností jsme schopni dohledávat i velmi malé úniky v řádech gramů. Jako specializované středisko poskytujeme poradenství a opravy i některým značkovým servisům, které se do těchto oprav neradi pouštějí.

Test těsnost klimatizace plničkou

Každá plnička klimatizace má základní orientační test těsnosti klimatizace. Ten provádějí automatické plničky vždy těsně před naplněním. Pokud je netěsnost klimatizace velká, plnička by neměla spustit proces plnění chladiva. Proces automatické kontroly těsnosti funguje na principu odsátí zbytků starého chladiva a následně vytvoření podtlaku v systému. Plnička pak takto vyvakuovaný prostor udržuje po dobu 45 minut a vyčkává na případnou změnu tlaku.

Pokud nedojde během uvedených 45 minut ke změně tlaku, přístroj vyhodnotí těsnost soustavy a okruh naplní novým chladivem. Nevýhodou tohoto rychlotestu je skutečnost, že pokud je netěsnost menší a po dobu 45 minut se neprojeví, jeho výsledek je zkreslený. Proto využíváme pro kontrolu těsnosti mnohem přesnější a citlivější vodíkové ruční detektory plynu, které dokáží zachytit i drobné jednogramové úniky. Tato metoda je sice náročná na čas a ruční práci, ale velmi přesná.

Díky ní dosahujeme vynikajících výsledků při detekci netěsností klimatizace. Toto se vyplácí hlavně s ohledem na rostoucí ceny chladiv klimatizace. Bohužel výrobci zdražují trvale všechny dodávané chladiva. Zároveň evropská unie tlačí na jejich regulaci a nižší spotřebu. V autech jsou momentálně nejčastěji používaná chladiva R134a (obvykle rok výroby 1990-2015) nebo nově i 1234yf (obvykle vyrobených od roku 2015/16 a novějších) .

Jaký je rozdíl mezi starým chladivem R134a a novým chladivem 1234yf

Kvůli tlaku na regulaci skleníkových plynů prošlo nařízení Evropské komise, které donutilo všechny výrobce automobilů změnit druh plynu (chladiva), který se dává jako náplň do klimatizačních jednotek. Bez plynu (chladiva) žádná klimatizace nefunguje. Navíc soustavy klimatizace nejsou zcela těsné a přirozený roční úbytek kolem 3-10% je běžný. Výrobcům bylo proto nařízeno, aby nejpozději od roku 2016 ve všech nově vyrobených vozech používali ekologičtější typ chladiva. Místo doposud používaného chladiva R134a, které je poměrně levné a dostupné, se tak začalo téměř bez výjimky do všech aut plnit chladivo 1234yf. Toto chladivo je opravu šetrnější k životnímu prostředí. Bohužel je ale mnohem dražší, hůře dostupné a pro servisy je nutné, aby si kvůli němu kupovali nové plničky klimatizace. Plnění klimatizace nových aut kvůli tomu bohužel znatelně zdražilo. Pokud nevíte, jaký máte typ chladiva v autě, zkoušejte najít štítek s popisem, obvykle bývá na chladičové stěně nebo zespodu kapot. Pokud chcete zajistit plnění chladiva 1234yf, volejte přímo technika servisu 774998535.

Doplnění oleje kompresoru klimatizace

Při plnění autoklimatizace se velmi často zapomíná na to nejdůležitější. Doplnění oleje klimatizace. Tento speciální olej maže celou soustavu klimatizace, především klima kompresor a pohyblivé díly. Olej se rozpouští přímo do chladiva klimatizace. Nikdy nepoužíváme minerální olej, ale pouze tzv. PAG oleje.

Jak poznat, jestli funguje klimatizace?

Pokud si nejste jisti, jestli vaše klimatizace funguje správně, přijeďte k nám na bezplatný test nebo si objednejte základní servis klimatizace, jehož součástí je i kontrola funkce a výkonu klimatizace. Nebo zkuste provést sami pár základních kroků. Zapněte klimatizaci na maximum, čekejte 5 minut a pak změřte teplotu na výstupu z výdechů ventilace přístrojové desky. Při venkovní teplotě v rozmezí 20 až 30°C, by se teplota vzduchu z výdechů ventilace auta měla pohybovat permanentně mezi 5 až 10°C. Pokud nemáte po ruce teploměr, přiložte ruku k ventilaci. Měli byste cítit velmi silný, až nepříjemný chlad. Pokud je vzduch jen lehce chladný nebo dokonce teplý, pravděpodobně bude potřeba doplnit chladivo klimatizace, případně provést kontrolu těsnosti okruhu klimatizace nebo funkčnosti celé soustavy.

Jak správně používat klimatizaci

Teplota v interiéru vozu by neměla být odlišná více než 5°C oproti venkovní teplotě. Vyšší rozdíly nejsou zdravé pro váš organismus a občas způsobují komplikace. Po každé jízdě navíc z vozu odkapává pár minut tzv. kondenzát (kondenzovaná voda). Jedná se o žádoucí jev, nikoli o závadu.

Certifikace plnění klimatizace

Od 4. 7. 2010 musí být všichni automechanici, kteří provádí servis klimatizací, proškoleni podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č.842/2006. Naši pracovníci jsou řádně proškolení a schopni se prokázat certifikátem o absolvování předepsaného školení.

Pokud potřebujete naplnit klimatizaci, neváhejte a objednejte se nebo nám napište ales.kaiser@autoservis-garant.cz. Rychlý kontakt 777 612 763.

Nemáte čas přes týden? Autoservis Garant provádí plnění klimatizace i v sobotu. Najdete nás v ulici Na Jarově 2, Praha 3.

plneni klimatizace Praha doplneni noveho chladiva 1234yf

Plníme i nové chladivo auto klimatizace 1234yf, které se začíná dávat do všech nových aut povinně a většina běžných servisů nemá speciální vybavení a vyškolení na plnění tohoto chladiva.

 

Provozovna servisu Praha 3 Jarov  –  volejte 774998535

Provozovna servisu Praha 10 Vršovice  –  volejte 777612763

 

Často také hledáte:
Ceník plnění klimatizace
Oprava klimatizace
Dezinfekce klimatizace
Čištění klimatizace
Výměna oleje v automatické převodovce

nové chladivo klimatizace HF 1234yf 

Sample Header