- 21. 8. 2014
- Od Ales Kaiser
- V Mazda závady, Vyřešené závady
- 2444
- 0
Popis závady: Vozidlo Mazda 6, turbo diesel z roku 2009, netáhlo do otáček, cukalo, nahodile zhasínalo za jízdy, silně modře kouřilo a do karoserie se přenášely vibrace.
Postup tří servisů po sobě: Pražský autorizovaný Mazda dealer vyměnil turbodmychadlo, vstřiky, motorový olej atd. Závada nezmizela. Jiný autorizovaný servis o měsíc později vyměnil rozvodový řemen, což také nepomohlo. O týden později jiný servis, tentokrát již neznačkový, vyměnil i vstřikovací čerpadlo, opět bez výsledku. Všechny opravy se pohybovaly v desítkách tisíc korun bez jediného zlepšení.
Postup našeho autoservisu Garant: Po projetí a kontrole chování vozidla byly provedeny diagnostické kontroly a vyčtení závad přístroji Delphi a DevCom. Vypsání obligátních chyb P0628 a P0606 bylo prvním krokem. Mechanicky byla zkontrolována i hřídel turbodmychadla – byla bez závad, přívod paliva – bez závad. Následně proběhlo měření a kontrola napětí osciloskopem, při kterém se zjistilo, že se „ztrácí“ napětí na napájení regulátoru tlaku paliva – selhávalo relé řízení motoru. Samotné napájení a ukostření bylo v pořádku. Výměnou jednoho relé se tak vyřešila celá závada a zmizely všechny nežádoucí jevy včetně zhasínání motoru, kouřivosti a cukání.
Objednejte se do autoservisu online. Rezervujte si den a hodinu, kdy chcete přijet.
Objednat online