- 30. 4. 2014
- Od Ales Kaiser
- V
- 756
- 0
SISA – Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky, vydalo před nedávnem tiskovou zprávu ve které upozorňuje na zneužívání záruk na nové vozy, kdy značky podmiňují platnost záruky opravami a servisem v jejich vlastní sítí a použitím vlastních značkových (často velmi drahých) náhradních dílů.
Slyšeli jste již tento argument od prodejce vámi vyhlednutého nového vozu („pokud k nám nebudete jezdit, záruka padá“ atd.)? Měli jste v autorizovaném servisu problémy s uznáním záruky? V takovém případě to na vás jen „zkoušeli“ a vy se můžete bránit. Podle platného souboru pravidel máte právo a možnost navštívit jakoukoliv opravnu a autoservis pro nezáruční opravy a to jak v průběhu zákonné záruční doby (dva roky ve většině evropských států, výjímkou jsou například 7 leté záruky KIA či 5 leté u Hyundai) nebo prodloužené záruční doby.
Záruky v oblasti automobilů jsou často zneužívány a vnímáme je jako velké téma i u nás v servisu. SISA ve zprávě upozorňuje, že Evropská komise v srpnu 2012 vydala stanovisko k této problematice pod názvem „Časté otázky týkající se uplatňování antimonopolních pravidel EU“. My přinášíme to nejzajímavější a nejčastější, na co se nás v autoservisu ptají naši zákazníci.
Objednejte se do autoservisu online. Rezervujte si den a hodinu, kdy chcete přijet.
Objednat online